Skip to content

Klaarmaken voor de toekomst: Van Kessel omarmt de energietransitie én digital marketing veranderingen

Deel dit bericht!

Ieder jaar veranderen de algoritmes van Google. Om bij te blijven met alle online ontwikkelingen nam Marij Vriens deel aan de digital marketing werksessies van Innovatiehuis de Peel. ‘Als marketingmedewerker bij Van Kessel heb ik al een goede basiskennis. Maar soms is het lastig om alle veranderingen bij te houden, naast mijn dagelijkse werkzaamheden. Tijdens de eerste workshop over SEO heb ik veel tips gekregen die ik zo kan toepassen.’

Sinds 2017 werkt Marij bij Van Kessel als marketingmedewerker. Een uitdagende baan. Samen met haar collega is ze verantwoordelijk voor de marketing van alle merken van het bedrijf. ‘Met z’n tweeën verzorgen we alle on- en offlinecommunicatie. Dat doen we voor de brandstoffen, smeermiddelen en  tankpassen die we leveren aan zakelijke relaties in de landbouw, transport, industrie, automotive en tankstations. Maar ook voor Greenpoint. Dat is onze Clean Energy Hub concept waarmee we ons steentje bijdragen aan de energietransitie. Onze multi-energy tankstations bevatten verschillende duurzame brandstoffen, zoals HVO CO2-neutrale diesel, elektrische laadpalen en waterstof.’

Grip op digital marketing

Net als voor haar werkgever, is het voor Marij belangrijk om de laatste technieken toe te passen in haar werk. ‘Op internet kun je heel veel informatie vinden over online marketing en de veranderingen in algoritmes. Maar door de bomen zie ik het bos niet altijd meer.’ Van Kessel ontving, als  lid van de ondernemersvereniging van Milheeze, een uitnodiging voor de digital marketing sessies. Marij meldde zich direct aan. ‘Deze workshops geven mij grip op de laatste en relevante marketingontwikkelingen. Online marketingbureau Gonect laat ons zien wat belangrijk is en waar je op moet letten.’

Van zoekwoordenbrei naar natuurlijke tekst

De eerste werksessie ging over zoekmachine optimalisatie. De algoritmes van Google spelen een belangrijke rol in de vindbaarheid van jouw bedrijfswebsite. Een nieuwe ontwikkeling is dat Google kijkt naar  een logische tekst inhoud. En dat is positief voor Marij. ‘Voorheen lag de nadruk vaak op het zoveel mogelijk gebruiken van zoekwoorden en synoniemen. Daardoor kreeg je soms teksten die voelden als een zoekwoordenbrei. Google beoordeelt steeds beter of een tekst natuurlijk is. En of het de informatiebehoefte van de websitebezoeker vervult. Ook links en metateksten spelen een belangrijke rol. Hierdoor worden teksten niet alleen klantvriendelijker, het is voor mij ook fijner schrijven!’

Zelf een Google-advertentie maken

De volgende workshops gaan over e-mailmarketing, Google Ads en social media. Naar welke sessie kijkt Marij het meest uit? ‘Alle drie natuurlijk! Al verwacht ik bij de workshop over Google Ads het meest te leren. In dat onderwerp ben ik het minst thuis. Voor grote campagnes werken wij met een online marketingbureau. Toch wil ik graag meer leren over de technische achtergrond: hoe stel ik een advertentie optimaal in en bereik ik de juiste doelgroep. Zo ben ik flexibeler en als ik dan met het online marketingbureau overleg, spreek ik dezelfde taal!’

Volg ook een digital marketing workshop

Wil jij ook aan de slag met digital marketing? Houd dan onze agenda in de gaten. Regelmatig bieden we diverse workshops aan voor ondernemers of ondernemende medewerkers. En wil je social media succesvol inzetten voor jouw bedrijf? Schrijf je dan snel in voor de social media workshop op 15 juni Someren.

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring op onze website krijgt.