Nieuw digitaal toeristisch platform voor de hele Brabantse Peel

Op 1 januari 2021 gaan alle VVV websites uit de lucht. Om toeristen online de weg naar de Peelregio te laten vinden, slaan de Brabantse Peelgemeenten de handen in één. Onder leiding van het Innovatiehuis, ontwikkelen zij een online platform met informatie over wat er te zien, doen en beleven is in de Peel. Projectleider Willem Moors vertelt over het plan.

VVV Nederland informeerde alle gemeenten dat zij gaan stoppen met de VVV-websites en informatiezuilen. ‘Niet online vindbaar zijn, is dodelijk voor een recreatieve regio’, legt Willem Moors uit. ‘In deze tijd, begint de zoektocht voor een dagje uit vaak online. Zonder website, kun je geen mensen verleiden om jouw gemeente te bezoeken. In plaats van 6 aparte websites te ontwikkelen voor iedere Peelgemeente, slaan we de handen ineen. We maken één toeristisch platform voor de hele Brabantse Peelregio.’

 

De Peel als merk

Vorig jaar ontwikkelde het Innovatiehuis samen met vrijetijdseconoom Arno Ruis een marketingplan voor de vrijetijdssector van de Brabantse Peel. ‘Dit vormt de basis van de Peel als merk’, legt Willem uit. ‘Op de nieuwe website vertellen we het verhaal van onze regio. Wat is nu de Peel? Wat voor gebied is dit? En wat is er te beleven? We bundelen onze krachten, maar er is ook ruimte voor het eigen verhaal van iedere gemeente. De website wordt gebouwd in lagen. Je komt binnen bij de Peel en ontdekt dan de verschillende gemeenten met hun eigen recreatieve aanbod.’

 

Boerenleven, Weidse natuur, Kastelen en meer

De nieuwe website heeft vijf themalijnen. Boerenleven, Weidse Natuur, Kastelen & Musea, Eten & Drinken en Bruisende Evenementen. Deze thema’s komen voort uit het plan van Arno Ruis en laten zien wat je kunt doen in de Peel. Het totale aanbod van informatie over de Peel als regio en de specifieke informatie per gemeente maakt dat iedere bezoeker zijn weg vindt naar de Peel.

 

Aanhaken op Eindhoven

Naast de verbindingen tussen de Peelgemeenten onderling, sluit dit project ook aan op de Brainport regio. ‘In Eindhoven ontwikkelen ze een digitaal toeristisch platform, waar wij weer op aanhaken met onze website’, besluit Willem. ‘Dit platform wordt het centrale punt voor vrijetijdsaanbod in 21 gemeenten. Door hierop aan te sluiten, willen we mensen die geïnteresseerd zijn in het vrijetijdsaanbod in Eindhoven ook verleiden tot een bezoek aan de Peel!’

Deel dit bericht!
Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief om nieuws, inzichten of ideeën te ontvangen.

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring op onze website krijgt.