Van schets tot schap: GBO Innovation Makers past kennis uit Digital Marketing workshops direct toe

Bij GBO Innovation Makers waren ze al bezig met een nieuwe online marketing strategie, toen de uitnodiging voor de workshopserie Digital Marketing voorbij kwam. Marketingmedewerker Frank d’Achard van Enschut meldde zich direct aan. Met nieuwe inzichten en praktische tips kan hij nu zelf aan de slag.

GBO Innovation Makers is een design & manufacturing  agency. ‘Wij ontwerpen en ontwikkelen diverse producten, maar wat veel mensen niet weten is dat we ook zelf produceren’, legt Frank uit. Als marketingmedewerker maakt hij zichtbaar wat GBO voor potentiële klanten kan doen. ‘Wat ons als ontwerpbureau uniek maakt is dat opdrachtgevers het hele productontwikkelproces uit handen kunnen geven aan ons. Van schets tot schap!’

Van kroonring tot parfum diffuser

Het portfolio van het Helmondse bureau is heel divers. ‘Ons bekendste product is de kroonring. Dit is de stevige ophangbeugel die aan lantaarnpalen hangt voor de inzameling van afvalzakken. De ring is volledig in eigen huis ontwikkeld & geproduceerd’ Andere producten zijn bijvoorbeeld het oxboard (een gemotoriseerd, tweewielig skateboard), de wireless Rituals parfum diffuser en we produceren de kappen van de laadpalen van Alfen

Juiste zoekwoorden gebruiken

Op de website staan veel projecten uitgelicht. Met de kennis van de SEO-workshops en de nieuwe strategie, gaat Frank dit aanpassen. ‘Op een projectpagina laten we nu bijvoorbeeld de DiBO  reinigingsmachine zien als referentie. De beste tip die ik tijdens de workshop kreeg is dat ik me moet verplaatsen in de doelgroep en waar zij op zoeken. Klanten zoeken minder snel op merknamen, zij zoeken op ‘ontwikkeling hogedrukreiniger’. Dat gaan we aanpassen, zodat de pagina’s waar bezoekers je op moeten vinden het beter doen in zoekmachines. Zodra de basis in orde is, ga ik me verder verdiepen in Google Adwords voor een groter bereik.

Leren van elkaar

Frank kijkt positief terug op de Digital Marketing bijeenkomsten. ‘De workshops waren sterk opgezet. Er was voldoende tijd om de informatie op je eigen tempo tot je te nemen. In de pauze was er een moment om je mede-deelnemers te leren kennen en tijdens de workshop was er volop ruimte voor discussie onderling. Wat doet jouw bedrijf aan social media? Welke focus zoekwoorden gebruiken jouw klanten? Zo leerden we ook van elkaar. Dankzij de praktische huiswerkopdrachten kon ik na de bijeenkomsten doorpakken op mijn werk. Ik ga aan de slag!’

Volg ook een workshop

Wil jij ook aan de slag met digital marketing? Houd dan onze agenda in de gaten. Regelmatig bieden we diverse digitalisering workshops aan voor ondernemers of ondernemende medewerkers.

Deel dit bericht!
Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief om nieuws, inzichten of ideeën te ontvangen.

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring op onze website krijgt.