Welkom in ons netwerk

Wij zorgen voor verbinding. Tussen bedrijven, kennisinstellingen en de aansluiting met Brainport.

Nieuws

Gemeenten richten zich in de energietransitie vaak op het verduurzamen van woonwijken. Maar als je ziet hoeveel stroom en gas...
18 april 2023
Gezond en lekker eten van dichtbij. Dat willen we allemaal. De LuPeel boeren zorgen daarvoor door lupine te telen op...
18 april 2023
Durf jij verder te denken dan alleen vanuit je hoofd? Gastspreker Lucas de Man daagt deelnemers aan het Peel Positief...
11 april 2023
Op donderdagmiddag 11 mei vindt het tweede Peel Positief congres plaats in Theater de Ruchte in Someren. Wat je kunt...
5 april 2023
Onze maatschappij verandert steeds sneller. Hoe blijf je als mkb overeind in een veranderende wereld? Door innovatie onderdeel te maken...
5 april 2023
Drieëntwintig jaar geleden begon Frans Fransen zijn bedrijf FHT Perslucht. Het bedrijf groeide uit naar een onderneming met 25 medewerkers....
4 april 2023

Van teelt tot toepassing

Biobased bouwen in de Peel

Biobased bouwen met natuurlijke duurzame materialen is een beweging die niet meer te stoppen is. Maar hoe breng je de keten van teelt tot toepassing tot stand? Dat is de uitdaging waar we voor staan.

Samen met boeren, bouwers, ondernemers, maar ook studenten gaan we onderzoeken hoe we elkaar kunnen versterken in onze ambitie om biobased te gaan bouwen in de Peel.

natte_teelten_1

Zij doen al mee!

Jouw ideeën samen groot maken?

Neem gerust geheel vrijblijvend contact met ons op. Onze deur staat altijd open voor nieuwe ideeën.

Ontmoet en doe nieuwe kennis op!

Op de agenda

Op donderdag 8 juni lanceren we het eerste Product uit het Land van de Peel op Oesterzwammenkwekerij van Lieshout. Kom jij ook?

donderdag 08 juni

Graag nodigen wij je uit om op woensdagavond 31 mei samen de volgende stappen te zetten met ons label: Product uit het Land van de Peel.

woensdag 31 mei
Wist je dat het verkopen van diensten tot wel vijf keer meer rendement oplevert dan het verkopen...
woensdag 10 mei

Peel Positief

De term Peel Positief is ontstaan uit het Netto positieve gedachtengoed van Paul Polman. De basis is simpel. Meer geven dan nemen. De oud-topman van Unilever zag het als zijn missie om van Unilever een bedrijf te maken dat meer geeft aan de wereld dan dat het neemt. De gedachte erachter: een wereldbedrijf als Unilever kan alleen floreren in een wereld die ook floreert.

Met Peel Positief starten we een beweging waarmee we dit gedachtengoed vertalen naar onze Peelregio.

Projecten

In juni 2021 deed Mattijs Bouwmans een haalbaarheidsstudie naar het gebruik van waterstof. Door in gesprek te gaan met 23 lokale bedrijven en organisaties kreeg hij inzicht in de economische, technische en sociale uitdagingen voor het gebruik van waterstof in de Peelregio. Zijn belangrijkste conclusie? De waterstoftransitie maak je samen.

Waterstof project

Biobased bouwen met natuurlijke duurzame materialen is een beweging die niet meer te stoppen is. Maar hoe breng je de keten van teelt tot toepassing tot stand? Samen met boeren, bouwers, ondernemers, maar ook studenten gaan we onderzoeken hoe we elkaar kunnen versterken in onze ambitie om biobased te gaan bouwen in de Peel.

Harold-van-de-Ven-biobased-bouwen

Met de komst van het Klimaatakkoord gaat heel Nederland samen de CO2-uitstoot verminderen. Het project ‘Duurzame economie op bedrijventerreinen’ onderzoekt hoe er op bedrijventerreinen in de Peel energie bespaard en opgewekt kan worden.  

verduurzamen bedrijventerreinen

De agrarische sector is volop in beweging. Juist in deze tijd van de stikstofcrisis, willen agrarisch ondernemers zichzelf op een positieve manier aan de buitenwereld laten zien. Onder de naam ‘Boeren van de Peel’ bundelen boeren hun krachten en laten samen met Innovatiehuis de Peel zien wat er achter gesloten staldeuren gebeurt.

Boeren_van_de_Peel

Met Peel Positief gaan we een stap verder in duurzaamheid. Het is tijd om meer te geven dan te nemen, op alle vlakken. Niet alleen minder slecht, maar vooral meer goed.

Peel Positief

Samen met het Land van de Peel en ZLTO de Peel ontwikkelden we het label ‘Product uit Het Land van de Peel’. Inclusief huisstijl en campagne die ervoor zorgt dat lokale producten zichtbaar worden in het landschap en op de kaart komen bij zowel de toerist, inwoner en chef-kok.

Mede mogelijk gemaakt door