Welkom in ons netwerk

Wij zorgen voor verbinding. Tussen bedrijven, kennisinstellingen en de aansluiting met Brainport.

Nieuws

Roël Hoppezak (54) volgt Peter de Witte op als directeur-bestuurder van Stichting Innovatiehuis De Peel. Hij treedt per 15 september...
8 september 2023
Stel, je hebt als ondernemer een goed idee. Een nieuwe techniek, een werkwijze of een goed verzonnen merknaam. Met een...
31 augustus 2023
Arjen Vos is al meer dan 30 jaar nauw betrokken bij Verbi. Passief achteroverleunen past niet bij de directeur van...
30 augustus 2023
In 2019 stond machinebouwer AAE aan de wieg van Fieldlab de Peel. Kurt Wils, Manager Improvement & Strategy, neemt namens...
30 augustus 2023
Een groep van varkenshouderijbedrijven in Fieldlab de Peel. Het lijkt wellicht een vreemde eend in de bijt, maar dat is...
30 augustus 2023
Ben je bezig met innovatie als startup of MKB-er? De bedrijfsadviseurs van Brainport Development helpen je graag op weg. Bij...
17 augustus 2023

Van teelt tot toepassing

Biobased bouwen in de Peel

Biobased bouwen met natuurlijke duurzame materialen is een beweging die niet meer te stoppen is. Maar hoe breng je de keten van teelt tot toepassing tot stand? Dat is de uitdaging waar we voor staan.

Samen met boeren, bouwers, ondernemers, maar ook studenten gaan we onderzoeken hoe we elkaar kunnen versterken in onze ambitie om biobased te gaan bouwen in de Peel.

natte_teelten_1

Zij doen al mee!

Jouw ideeën samen groot maken?

Neem gerust geheel vrijblijvend contact met ons op. Onze deur staat altijd open voor nieuwe ideeën.

Ontmoet en doe nieuwe kennis op!

Op de agenda

Duik in de fascinerende wereld van AI-gestuurde beeldcreatie tijdens deze interactieve workshop, een samenwerking van Innovatiehuis de...
dinsdag 31 oktober
Tijdens deze praktische workshop, een samenwerking van Innovatiehuis de Peel en Kompaan, leer je hoe je ChatGPT...
dinsdag 24 oktober
Het maximale aantal deelnemers voor deze workshop is al bereikt. Bekijk onze agenda voor meer ChatGPT workshops....
donderdag 21 september

Peel Positief

De term Peel Positief is ontstaan uit het Netto positieve gedachtengoed van Paul Polman. De basis is simpel. Meer geven dan nemen. De oud-topman van Unilever zag het als zijn missie om van Unilever een bedrijf te maken dat meer geeft aan de wereld dan dat het neemt. De gedachte erachter: een wereldbedrijf als Unilever kan alleen floreren in een wereld die ook floreert.

Met Peel Positief starten we een beweging waarmee we dit gedachtengoed vertalen naar onze Peelregio.

Projecten

Met de MKB-deal voor digitalisering in de Peel, organiseert onze digimakelaar Florence bijeenkomsten voor en met ondernemers die stappen willen zetten op het gebied van digitalisering.

Ondertekening_MKB_Deals

Denk je aan De Peel, dan denk je mogelijk aan weidse landschappen, gezellige bruine cafés, zachtaardige mensen en karakteristieke dorpen. De Peel verdient het om gezien te worden, en dat geldt zeker niet alleen voor het verleden ervan. Met een goede Peelmarketing zet Innovatiehuis De Peel het gebied – en haar toekomstplannen – op de kaart.

Peelmarketeers-land-van-de-Peel

De Agrarische Dagen in Someren (ADS) is de grootste agrarische beurs van Nederland. Met live demonstraties, innovaties en inspiratie op 60 hectare landbouwgrond voor agrariërs en burgers. Dit laatste editie vond plaats op 17 en 18 september 2022. De volgende editie staat gepland voor september 2024. 

De Agrarische Dagen in Someren (ADS)

In samenwerking met VNO-NCW Brabant Zeeland heeft Innovatiehuis De Peel het project Medewerker van de toekomst gelanceerd. Het doel is om in 5 jaar tijd het aantal laaggeletterden onder werkenden in de Peel met 50% te verminderen.

Beter-leren-lezen-medewerker-van-de-toekomst

Als ondernemer wil je jouw maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. En ook slimmer omgaan met reststromen en hoge grondstofkosten voorkomen. Maar waar kun je nu de meeste energiekosten besparen?  En hoe zorg je ervoor dat je aan nieuwe wet- en regelgeving voldoet? Het is soms lastig om door de bomen het bos te zien. We helpen je op weg met het 4xP programma!

OV vierlaarbeek

Samen met het Land van de Peel en ZLTO de Peel ontwikkelden we het label ‘Product uit Het Land van de Peel’. Inclusief huisstijl en campagne die ervoor zorgt dat lokale producten zichtbaar worden in het landschap en op de kaart komen bij zowel de toerist, inwoner en chef-kok.

Mede mogelijk gemaakt door