Biobased bouwen met natuurlijke duurzame materialen is een beweging die niet meer te stoppen is. Maar hoe breng je de keten van teelt tot toepassing tot stand? Dat is de uitdaging waar we voor staan.
Samen met boeren, bouwers, ondernemers, maar ook studenten gaan we onderzoeken hoe we elkaar kunnen versterken in onze ambitie om biobased te gaan bouwen in de Peel.
Neem gerust geheel vrijblijvend contact met ons op. Onze deur staat altijd open voor nieuwe ideeën.
Op donderdag 8 juni lanceren we het eerste Product uit het Land van de Peel op Oesterzwammenkwekerij van Lieshout. Kom jij ook?
Graag nodigen wij je uit om op woensdagavond 31 mei samen de volgende stappen te zetten met ons label: Product uit het Land van de Peel.
De term Peel Positief is ontstaan uit het Netto positieve gedachtengoed van Paul Polman. De basis is simpel. Meer geven dan nemen. De oud-topman van Unilever zag het als zijn missie om van Unilever een bedrijf te maken dat meer geeft aan de wereld dan dat het neemt. De gedachte erachter: een wereldbedrijf als Unilever kan alleen floreren in een wereld die ook floreert.
Met Peel Positief starten we een beweging waarmee we dit gedachtengoed vertalen naar onze Peelregio.
In juni 2021 deed Mattijs Bouwmans een haalbaarheidsstudie naar het gebruik van waterstof. Door in gesprek te gaan met 23 lokale bedrijven en organisaties kreeg hij inzicht in de economische, technische en sociale uitdagingen voor het gebruik van waterstof in de Peelregio. Zijn belangrijkste conclusie? De waterstoftransitie maak je samen.
Biobased bouwen met natuurlijke duurzame materialen is een beweging die niet meer te stoppen is. Maar hoe breng je de keten van teelt tot toepassing tot stand? Samen met boeren, bouwers, ondernemers, maar ook studenten gaan we onderzoeken hoe we elkaar kunnen versterken in onze ambitie om biobased te gaan bouwen in de Peel.
Met de komst van het Klimaatakkoord gaat heel Nederland samen de CO2-uitstoot verminderen. Het project ‘Duurzame economie op bedrijventerreinen’ onderzoekt hoe er op bedrijventerreinen in de Peel energie bespaard en opgewekt kan worden.
De agrarische sector is volop in beweging. Juist in deze tijd van de stikstofcrisis, willen agrarisch ondernemers zichzelf op een positieve manier aan de buitenwereld laten zien. Onder de naam ‘Boeren van de Peel’ bundelen boeren hun krachten en laten samen met Innovatiehuis de Peel zien wat er achter gesloten staldeuren gebeurt.
Met Peel Positief gaan we een stap verder in duurzaamheid. Het is tijd om meer te geven dan te nemen, op alle vlakken. Niet alleen minder slecht, maar vooral meer goed.
Samen met het Land van de Peel en ZLTO de Peel ontwikkelden we het label ‘Product uit Het Land van de Peel’. Inclusief huisstijl en campagne die ervoor zorgt dat lokale producten zichtbaar worden in het landschap en op de kaart komen bij zowel de toerist, inwoner en chef-kok.
Onze Peelregio is een regio van makers. Het maken verbindt sectoren én verbindt De Peel met ondernemerschap elders. Maar de wereld verandert razendsnel. Hoe blijf je aangehaakt?