Biobased bouwen met natuurlijke duurzame materialen is een beweging die niet meer te stoppen is. Maar hoe breng je de keten van teelt tot toepassing tot stand? Dat is de uitdaging waar we voor staan.
Samen met boeren, bouwers, ondernemers, maar ook studenten gaan we onderzoeken hoe we elkaar kunnen versterken in onze ambitie om biobased te gaan bouwen in de Peel.
Neem gerust geheel vrijblijvend contact met ons op. Onze deur staat altijd open voor nieuwe ideeën.
De term Peel Positief is ontstaan uit het Netto positieve gedachtengoed van Paul Polman. De basis is simpel. Meer geven dan nemen. De oud-topman van Unilever zag het als zijn missie om van Unilever een bedrijf te maken dat meer geeft aan de wereld dan dat het neemt. De gedachte erachter: een wereldbedrijf als Unilever kan alleen floreren in een wereld die ook floreert.
Met Peel Positief starten we een beweging waarmee we dit gedachtengoed vertalen naar onze Peelregio.
Met de MKB-deal voor digitalisering in de Peel, organiseert onze digimakelaar Florence bijeenkomsten voor en met ondernemers die stappen willen zetten op het gebied van digitalisering.
Denk je aan De Peel, dan denk je mogelijk aan weidse landschappen, gezellige bruine cafés, zachtaardige mensen en karakteristieke dorpen. De Peel verdient het om gezien te worden, en dat geldt zeker niet alleen voor het verleden ervan. Met een goede Peelmarketing zet Innovatiehuis De Peel het gebied – en haar toekomstplannen – op de kaart.
De Agrarische Dagen in Someren (ADS) is de grootste agrarische beurs van Nederland. Met live demonstraties, innovaties en inspiratie op 60 hectare landbouwgrond voor agrariërs en burgers. Dit laatste editie vond plaats op 17 en 18 september 2022. De volgende editie staat gepland voor september 2024.
In samenwerking met VNO-NCW Brabant Zeeland heeft Innovatiehuis De Peel het project Medewerker van de toekomst gelanceerd. Het doel is om in 5 jaar tijd het aantal laaggeletterden onder werkenden in de Peel met 50% te verminderen.
Als ondernemer wil je jouw maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. En ook slimmer omgaan met reststromen en hoge grondstofkosten voorkomen. Maar waar kun je nu de meeste energiekosten besparen? En hoe zorg je ervoor dat je aan nieuwe wet- en regelgeving voldoet? Het is soms lastig om door de bomen het bos te zien. We helpen je op weg met het 4xP programma!
Samen met het Land van de Peel en ZLTO de Peel ontwikkelden we het label ‘Product uit Het Land van de Peel’. Inclusief huisstijl en campagne die ervoor zorgt dat lokale producten zichtbaar worden in het landschap en op de kaart komen bij zowel de toerist, inwoner en chef-kok.
Onze Peelregio is een regio van makers. Het maken verbindt sectoren én verbindt De Peel met ondernemerschap elders. Maar de wereld verandert razendsnel. Hoe blijf je aangehaakt?