Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring op onze website krijgt.
Biobased bouwen met natuurlijke duurzame materialen is een beweging die niet meer te stoppen is. Maar hoe breng je de keten van teelt tot toepassing tot stand? Dat is de uitdaging waar we voor staan.
Samen met boeren, bouwers, ondernemers, maar ook studenten gaan we onderzoeken hoe we elkaar kunnen versterken in onze ambitie om biobased te gaan bouwen in de Peel.
Neem gerust geheel vrijblijvend contact met ons op. Onze deur staat altijd open voor nieuwe ideeën.
Op Internationale vrouwendag vindt het jaarlijkse event voor vrouwen in de Food & Agrisector plaats: Vrouwen & Voedsel. Kom je ook?
Voor startende bedrijven uit Helmond organiseren we een reeks digitaliseringworkshops over de kracht van ChatGPT. Hierin leren nieuwe ondernemers hoe zij AI kunnen inzetten voor hun bedrijf.
Voor startende bedrijven uit Helmond organiseren we een reeks digitaliseringworkshops over de kracht van ChatGPT. Hierin leren nieuwe ondernemers hoe zij AI kunnen inzetten voor hun bedrijf.
De term Peel Positief is ontstaan uit het Netto positieve gedachtengoed van Paul Polman. De basis is simpel. Meer geven dan nemen. De oud-topman van Unilever zag het als zijn missie om van Unilever een bedrijf te maken dat meer geeft aan de wereld dan dat het neemt. De gedachte erachter: een wereldbedrijf als Unilever kan alleen floreren in een wereld die ook floreert.
Met Peel Positief starten we een beweging waarmee we dit gedachtengoed vertalen naar onze Peelregio.
Steeds meer boeren sluiten de staldeuren. Tegelijkertijd is er een tekort aan goede technische vakmensen. Baan zoekt boer is er voor boeren die op zoek zijn naar een fulltime baan en werkgevers in de techniek die op zoek zijn naar personeel. Werving- en selectiebureau Filias richt zich op het matchen van oud-boeren en potentiële werkgevers. Techniekcentrum Brainport en ROC Ter Aa verzorgen passende opleidingen.
Met Peel Positief gaan we een stap verder in duurzaamheid. Het is tijd om meer te geven dan te nemen, op alle vlakken. Niet alleen minder slecht, maar vooral meer goed.
In juni 2021 deed Mattijs Bouwmans een haalbaarheidsstudie naar het gebruik van waterstof. Door in gesprek te gaan met 23 lokale bedrijven en organisaties kreeg hij inzicht in de economische, technische en sociale uitdagingen voor het gebruik van waterstof in de Peelregio. Zijn belangrijkste conclusie? De waterstoftransitie maak je samen.
Biobased bouwen met natuurlijke duurzame materialen is een beweging die niet meer te stoppen is. Maar hoe breng je de keten van teelt tot toepassing tot stand? Samen met boeren, bouwers, ondernemers, maar ook studenten gaan we onderzoeken hoe we elkaar kunnen versterken in onze ambitie om biobased te gaan bouwen in de Peel.
Denk je aan De Peel, dan denk je mogelijk aan weidse landschappen, gezellige bruine cafés, zachtaardige mensen en karakteristieke dorpen. De Peel verdient het om gezien te worden, en dat geldt zeker niet alleen voor het verleden ervan. Met een goede Peelmarketing zet Innovatiehuis De Peel het gebied – en haar toekomstplannen – op de kaart.
Samen met het Land van de Peel en ZLTO de Peel ontwikkelden we het label ‘Product uit Het Land van de Peel’. Inclusief huisstijl en campagne die ervoor zorgt dat lokale producten zichtbaar worden in het landschap en op de kaart komen bij zowel de toerist, inwoner en chef-kok.
Onze Peelregio is een regio van makers. Het maken verbindt sectoren én verbindt De Peel met ondernemerschap elders. Maar de wereld verandert razendsnel. Hoe blijf je aangehaakt?
Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring op onze website krijgt.