Regiomarketeers voortvarend aan de slag in het Land van de Peel

Het nieuwe jaar begon goed voor Jolijn Brouwers en Naline Roodbeen. Beide startten in hun nieuwe baan als regiomarketeer. Samen gaan zij de Peel als recreatieve regio op de kaart zetten. Met een nieuwe website en een nieuwe brandguide onder de vertrouwde naam: Land van de Peel. Wij vroegen de dames naar hun eerste maand in hun nieuwe baan.

Hoewel ze pas net begonnen zijn in hun nieuwe baan, ging het duo direct voortvarend aan de slag. Jolijn steekt van wal: ‘Op onze eerste dag hebben we al samen een plan gemaakt. Er lag al een basis. Het marketingperspectief van vrijetijdseconoom Arno Ruis, de brandguide en een plan voor de website geven de kaders aan. Daar konden we direct mee aan de slag.’ ‘Tegelijktijdig mogen we ook zelf kleur geven aan de plannen die er al lagen’, vult Naline aan. ‘Het is fijn dat we die vrijheid en het vertrouwen krijgen.’

Beeldbank van de Peel

Waar Jolijn zich richt op de strategie, is Naline’s specialisme content. Eén van de eerste doelen uit hun plan is zelfs al bereikt. Naline verzamelde ruim 500 afbeeldingen voor de beeldbank van de Peel. ‘De zes themalijnen van het Land van de Peel moeten geladen worden. Daarvoor heb je goed beeldmateriaal nodig dat laat zien hoe mooi onze regio is. Op social media vond ik prachtige foto’s van inwoners en hobbyfotografen. Die heb ik gebundeld in een interne beeldbank waar we straks voor diverse communicatiemiddelen uit kunnen putten.’

Volg Land van de Peel op social media

Een ander doel was het opzetten van social media kanalen. Het Instagramaccount Land van de Peel staat al in de steigers. Jolijn roept iedereen op hen hier alvast te volgen. ‘De komende periode gaan we op Instagram de eerste onthullingen over de Peel delen.’ ‘En vergeet je foto’s niet te taggen met #landvandePeel’, vult Naline aan. ‘Dan kunnen wij die ook weer delen op ons account!’ Ook Twitteraars kunnen het mysterie van het zuiden ontdekken op twitter.com/landvandepeel. Andere social mediakanalen volgen later.

Samen de Peel promoten

De belangrijkste mijlpaal voor de korte termijn is de lancering van de website in april. Maar ook offline middelen worden niet vergeten. Naline: ‘Per themalijn gaan we brochures ontwikkelen. Ook stellen we routes en arrangementen samen voor bezoekers van onze regio.’ Hiervoor gaan de regiomarketeers nog om de tafel met ondernemers. Jolijn: ‘In onze eerste maand hebben we al met veel mensen en organisaties kennisgemaakt. We zijn heel blij met onze samenwerking met bijvoorbeeld de VVVs en Helmond Marketing. Samen zíjn we en promoten we het Land van de Peel. In de toekomst willen we de samenwerking en verbinding nog meer opzoeken, maar daarvoor hebben we nog wat meer tijd nodig. Wie nu al vragen heeft of kansen ziet, mag ons uiteraard al benaderen!’

Meer weten over het Land van de Peel of heb je andere vraag over vrijetijdseconomie in de Peel? Neem dan contact op met Jolijn Brouwers of Naline Roodbeen.

Foto: Harold van den Hurk

Deel dit bericht!
Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief om nieuws, inzichten of ideeën te ontvangen.

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring op onze website krijgt.