Skip to content

Digital Marketing is de toekomst voor ondernemers – ook voor Lavans en SPIE!

Deel dit bericht!

Digital Marketing is een actueel onderwerp. Dat geldt ook voor installatiespecialist SPIE. Operationeel manager bij de business unit Maintenance Solutions, Werner van Schaik, ontving via de ondernemersvereniging een uitnodiging voor de Digital Marketing workshop van Innovatiehuis de Peel. Hij meldde zich direct aan, want zijn bedrijf is het best bewaarde geheim van Nederland en daar wil hij verandering in brengen!

Op uitnodiging van Innovatiehuis de Peel, opende Gert Meeuws de Digital Marketing workshop op 16 maart. Met zijn online marketingbureau Gonect uit Someren helpt hij organisaties om hun doelgroep digitaal te bereiken. Zijn motto is: voordat je middelen gaat maken, moet je doel helder zijn. Wie is je doelgroep? Wat wil je bereiken? Die stip op de horizon zetten geeft richting. Dat geldt ook voor Werner. ‘Wij willen de naamsbekendheid van SPIE vergroten, dat is ons doel. Maar het is belangrijk dat we niet met hagel gaan schieten. En we moeten onze marketingactiviteiten meten, om te zien of wat we doen ook effectief is.’

Mensen kennen onze bussen, maar niet ons merk

Hierna was het tijd voor de presentatie van Lavans. Daniëlle van Gemert stelde de zaal een simpele vraag: ‘Wie kent Lavans?’. De aanwezigen zeiden meteen dat ze de vrachtwagens van de wasserij regelmatig zien rijden. Dat was herkenbaar voor Werner. ‘Mensen kennen ons ook vaak van onze witte bussen. Maar wat wij doen is het best bewaarde geheim van Nederland.’ Danielle maakte ook duidelijk dat tijden veranderen. In 2010 kwam 95% van de nieuwe klanten van Lavans binnen via de accountmanager. In 2021 komt ruim een kwart van de nieuwe leads via online marketing. Werner erkent dat tijden veranderen: ‘Ik ben zelf opgegroeid in de tijd van sales. Vandaag leven we in de tijd van digital marketing. En dat moeten we benutten.’

Nieuwe website

Bij SPIE zijn de eerste stappen in de goede richting al gezet. Afgelopen maandag ging de nieuwe website live. Uit de workshop neemt Werner een paar goede tips mee. ‘In Google Analytics kun je van alles meten. Hoe komen bezoekers op onze website en waar klikken ze op door? Die klantreis moeten we goed in beeld hebben. Een andere tip was om een white paper aan te bieden.’ Om deze te downloaden vraag je bezoekers om hun e-mailadres achter te laten. Daarna kan Sales contact opnemen met prospects en de klant binnenhalen. Een mooie manier om digital marketing met ouderwetse sales te combineren!

Aanmelden voor workshops

Om ondernemers kennis te laten maken met de kansen van digitalisering, organiseert Innovatiehuis de Peel regelmatig workshops en werksessies. Dus wil jij voor jouw bedrijf aan de slag hiermee? Houd onze agenda in de gaten en meld je aan! Deelname is gratis.

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring op onze website krijgt.