Biobased bouwen met natuurlijke duurzame materialen is een beweging die niet meer te stoppen is. Maar hoe breng je de keten van teelt tot toepassing tot stand? Dat is de uitdaging waar we voor staan.
Samen met boeren, bouwers, ondernemers, maar ook studenten gaan we onderzoeken hoe we elkaar kunnen versterken in onze ambitie om biobased te gaan bouwen in de Peel.
Neem gerust geheel vrijblijvend contact met ons op. Onze deur staat altijd open voor nieuwe ideeën.
De term Peel Positief is ontstaan uit het Netto positieve gedachtengoed van Paul Polman. De basis is simpel. Meer geven dan nemen. De oud-topman van Unilever zag het als zijn missie om van Unilever een bedrijf te maken dat meer geeft aan de wereld dan dat het neemt. De gedachte erachter: een wereldbedrijf als Unilever kan alleen floreren in een wereld die ook floreert.
Met Peel Positief starten we een beweging waarmee we dit gedachtengoed vertalen naar onze Peelregio.
Biobased bouwen met natuurlijke duurzame materialen is een beweging die niet meer te stoppen is. Maar hoe breng je de keten van teelt tot toepassing tot stand? Samen met boeren, bouwers, ondernemers, maar ook studenten gaan we onderzoeken hoe we elkaar kunnen versterken in onze ambitie om biobased te gaan bouwen in de Peel.
Met de komst van het Klimaatakkoord gaat heel Nederland samen de CO2-uitstoot verminderen. Het project ‘Duurzame economie op bedrijventerreinen’ onderzoekt hoe er op bedrijventerreinen in de Peel energie bespaard en opgewekt kan worden.
Met de MKB-deal voor digitalisering in de Peel, organiseert onze digimakelaar Florence bijeenkomsten voor en met ondernemers die stappen willen zetten op het gebied van digitalisering.
De Agrarische Dagen in Someren (ADS) is de grootste agrarische beurs van Nederland. Met live demonstraties, innovaties en inspiratie op 60 hectare landbouwgrond voor agrariërs en burgers. Dit laatste editie vond plaats op 17 en 18 september 2022. De volgende editie staat gepland voor september 2024.
In juni 2021 deed Mattijs Bouwmans een haalbaarheidsstudie naar het gebruik van waterstof. Door in gesprek te gaan met 23 lokale bedrijven en organisaties kreeg hij inzicht in de economische, technische en sociale uitdagingen voor het gebruik van waterstof in de Peelregio. Zijn belangrijkste conclusie? De waterstoftransitie maak je samen.
Denk je aan De Peel, dan denk je mogelijk aan weidse landschappen, gezellige bruine cafés, zachtaardige mensen en karakteristieke dorpen. De Peel verdient het om gezien te worden, en dat geldt zeker niet alleen voor het verleden ervan. Met een goede Peelmarketing zet Innovatiehuis De Peel het gebied – en haar toekomstplannen – op de kaart.
Onze Peelregio is een regio van makers. Het maken verbindt sectoren én verbindt De Peel met ondernemerschap elders. Maar de wereld verandert razendsnel. Hoe blijf je aangehaakt?